Sunday 5 March 2017

KESIHATAN YANG SIHAT ATAU INSURANS

Kenapa kesihatan yang sihat atau insurans? Kunci utama kehidupan adalah kesihatan yang baik, kesihatan tidak dapat dibeli dengan wang ringgit. Malah jikalau tidak sihat aktiviti harian pon tergendala, pelbagai kerja tidak boleh dilakukan dan mungkin kita akan membebankan orang lain demi merialisasikan sesuatu rutin atau hajat kita. Jangan mengambil mudah akan kesihatan anda sayangilah diri anda dan keluarga.

Kita mungkin boleh mengambil langkah-langkah berjaga untuk mengambil insurans. Tapi apakah matlamat sebenar kita kepada insurans. Adakah insurans dapat membantu kita agar kekal sihat? Apa yang mampu insurans lakukan untuk kita? Mungkin simpanan wang untuk masa hadapan anda atau wang saguhati apabila anda sudah tiada nanti kepada waris yang diamanahkan?

Kedua-duanya masing-masing memainkan peranan penting kerana:-

1) Kesihatan sihat yang perlu kita jaga.

2) Insurans memainkan peranan dalam membantu jikalau kesihatan kita terjejas.

Jadi disini, saya memilih untuk menjaga kesihatan "prevent is better then cure". Memang saya akui, kerana dahulu saya bekerja yang agar lama lebih kurang lebih 12 tahun. Saya juga pernah mengambil langkah berjaga dengan insurans, tetapi apa yang berlaku selepas saya mengambil keputusan untuk tidak bekerja buat sementara waktu? Tiada kompromi untuk saya menangguh atau berhenti sekejap daripada membayarnya? Tiada mana-mana pakej yang mampu berbuat demikian.

Juga, kepada anda yang tidak bekerja? Mana mungkin anda membayar insurans bulanan secara konsisten. Jadi, pilihlah untuk hidup sihat dengan mengamalkan gaya hidup sihat.

Image result for kesihatan dengan vitamin

Apakah gaya hidup sihat?

Makanan yang seimbang, akitiviti senaman, tidur atau rehat yang mencukupi.

Makanan pula, masing-masing agak sukar untuk kita dapatkan khasiatnya kerana kebanyakannya bahan mentah kita sudah disuntik, sayuran dan buahan berGMO semua adalah keuntungaan peniaga dan tuntutan pasaran.

Apa yang tinggal untuk kita? Jadi disini lah kita berperanan untuk mencari pelengkap kepada makanan seimbang kita iaitu VITAMIN yang sihat, mesra alam dan berkesan.

Seperti saya, kami sekeluarga mengamalkan vitamin sebagai pelengkap nutrisi kami.
Kami memilih Shaklee sebab vitamin Shaklee "DIJAMIN SELAMAT, BERKESAN & SEMULAJADI" dibuktikan secara klinikal melalui Landmark Study. Jadi tidak perlu risau atau atau "second guess" produk yang anda guna. Shaklee satu-satunya Syarikat Vitamnin yang dibuktikan dengan klinikal Landmark Study. Shaklee saja yang ada pengguna setia sampai 40+ tahun ni. 

Sambil anda membaca coretan saya ini..jom la singgah ke entri Peria Katak untuk kesihatan kita bersama.

Saya dengan ini menyahut cabaran kema  untuk meneruskan kempen dari group besar kami iaitu Superstars.my

Saya tag blog ???

No comments:

Post a Comment