Monday 13 March 2017

TIPS PENJAGAAN TULANG

Tips penjagaan tulang adalah sangat penting untuk semua golongan. Perasankah anda apabila semasa kita didalam rahim ibu lagi, kalsium diperlukan untuk pembentukan tulang kita? Apabila si ibu tidak mendapatkan kalsium secukupnya si bayi akan mencuri kalsium si ibu.

Kalsium adalah sejenis mineral yang sangat penting untuk penumpatan TULANG dan juga fungsi badan yang lain seperti otot, kuku, rambut dan sebagainya. Ia sangat diperlukan untuk setiap peringkat umur, sepanjang kehidupan.

Kesan kekurangan kalsium ini adalah seperti Osteoporosis, risiko tulang patah yang tinggi berlau akibat jatuh, malang tidak berbau kemalangan mungkin berlaku. jangkitan seperti nanah, luka, luka otot, cramp, sakit pinggang, insomnia, pereputan gigi, rambut dan kuku yang rapuh, letih dan sebagainya.

No automatic alt text available.
Jadi bagaimanakah cara untuk mengekal dan mendapatkan kalsium secukupnya bagi membantu penjagaan tulang?

1. Diet yang seimbang 
2. Gaya hidup sihat
3. Aktiviti senaman

Image may contain: 3 people, people smiling

Diet yang seimbang
Pemakanan yang sihat seperti pengambilan sayur sayuran, buah-buahan, makanan yang tinggi kalsium

Gaya hidup sihat
Meminimumkan pengambilan kafein. tidak merokok

Aktiviti senaman
Senaman atau aktiviti fizikal yang konsisten

Tips penjagaan tulang yang terbaik untuk membekalkan keperluan untuk pembinaan dan mengekalkan kesihatan tulang, adalah dengan cara melengkapkan dan membantu menyokong nutrisi yang tidak sempurna dalam pemakanan kita.

Jumlah bekalan kalsium sehari semalam untuk wanita biasa adalah sebanyak 1,000mg manakala untuk wanita mengandung, menyusu dan monopouse adalah 1,300mg dan lelaki pula dalam 800mg. Cukupkah bekalan kalsium kita pada hari ini?

Saya akui, bukan senang untuk mendapatkan bekalan kalsium yang secukupnya dalam kehidupan kita sehari-hari. Kerana kebanyakan kalsium yang didapati daripada makanan atau pon vitamin tidak mempunyai team mineral yang lain yang dapat menyokong penyerapan kalsium kedalam tulang.
No automatic alt text available.

Jadi saya dengan yakinnya mencadangkan OsteMatrix Shaklee kerana mempunyai mineral yang sempurna untuk kesan terbaik. Vitamin Shaklee adalah vitamin organik dan mempunyai Landmark study.

OsteMatrix bukan hanya mengandungi kalsium malah kesemua mineral-mineral yang lain bergabung membantu menghasilkan kesan yang optima kepada keperluan tulang seperti:-

No automatic alt text available.

- Vitamin D meningkatkan penyerapan kalsium
- Magnesium mineral sangat penting untuk membawa kalsium ketempat yang diperlukan untuk kegunaan badan kita
- Manganese, Cooper & Zinc bergotong royong memastikan kalsium mampat dan kuat kedalam tulang
- Boron mineral bantu untuk metabolism tulang anda membantu menyusun blok-blok kalisum dengan lebih padat dan mampat.

Sayangilah diri anda denga merawat tulang anda.

https://youtu.be/78RBpWSOl08


YANTI
012-528 5658
http://yantimawarni.wasap.my/




No comments:

Post a Comment